terugreis 2 - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Jeanne en Jan Brik - Kop - WaarBenJij.nu terugreis 2 - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Jeanne en Jan Brik - Kop - WaarBenJij.nu

terugreis 2

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Jan

02 November 2013 | Madagascar, Antsirabe

Inmiddels weer twee dagen verder. Vrijdag 1 nov. , we zijn twee maanden weg. Door alle nieuwe indrukken is Afrika al behoorlijk ver weg. De terugreis naar Antananarivo is 1000 km. dezelfde tweebaansweg met grote stukken gatenkaas. 50 km. per uur gemiddeld daar tekenen we voor. Betekent toch praktisch iedere dag een uur of 5 rijden en met stops zo'n 7 uur onderweg. Ondanks het vaak prachtige uitzicht worden we het rijden stilaan beu. De laatste 400 km. ten zuiden van Antananarivo blijven echter , ook met wat minder de aandacht erbij, bijzonder mooi. We rijden onafgebroken door een bergachtig gebied waar we vaak de loop van een rivier volgen. Overal rijstvelden, mensen aan het werk, mooie vergezichten, etc. We vragen de chauffeur nog slechts sporadisch om te stoppen, ook van mooie rijstvelden heb je op zeker moment genoeg foto's. De chauffeur doet het beslist niet slecht. Ik zit al 20 dagen op de achterbank en irriteer me nog niet echt. Soms denk ik even dat de voorbank (chauffeur en Jeanne) zo plaats kunnen nemen op het balkon van de Muppetshow en op andere momenten denk ik : "muurtje eromheen, groepsleider erbij en je hebt een gezinsvervangend tehuis. Enkele keren per dag klinkt het "Ah soupe ( de poulet) wanneer er een kip dreigt over te steken en ook route de fromage kan ik inmiddels zonder problemen uitspreken. Ik heb, zonder er ziek van te zijn, eigenlijk al 14 dagen diarree. Eten smaakt altijd uitstekend, drinken gaat goed, hoef niet gelijk naar het toilet, maar als ik moet........ Gisteren toch maar farmacie bezocht. Pilletjes gekregen maar Jeanne ging ook op internet neuzen bij de hierboven door mij genoemde verschijnselen. Zou kunnen zijn dat ik eigenlijk verstopping heb waarlangs vocht weglekt i.p.v. echte diarree. Ga nu proberen echte diarree te krijgen zodat de boel weer doorloopt. Jammer dat Jeanne nu ziekerig lijkt te worden en ik alleen moet gaan buffelen. Dit soort ongemakjes mag de pret echter niet drukken ervan uitgaande dat het niet te erg wordt.Morgen zijn we terug in Antananarivo maar rijden gelijk door naar het laatste nat. parc dat we nog willen bezoeken.Daar zitten de Indri Indri lemuren. De grootste lemuren die er zijn en volgens de beschrijving van de reisgids 4 jarige kleuters in een koalapakje. Ik ben bang dat ze snel bij ons op de voorbank van de auto plaatsnemen.Moeten ze nog wel even de franse taal leren.

  • 02 November 2013 - 12:04

    Marijke Schilleman:

    " Terugreis" : de titel - ik dacht even dat jullie naar huis kwamen. Maar doorlezend zag ikdat dat niet het geval was. Nog steeds veel kilometers in de auto . Leuk hoe dit stukje geschreven is. 2 nov : Allerzielen hier, de sterfdag van mijn vader al meer dan 35 jaar geleden. Een witte chrysant gezet op een bloemrijk kerkhof.
    De kastanje kleurt bruin-geel - al vele blaadjes vielen. De bladkorven staan weer in de Grotestraat. Het huis van Truus de Vree heeft een nieuw dak gekregen. Dat van Ria en Gregor ook. Batenburg ( Kees v , Jan en Marijke) rookt electronisch, om de gezondheid te verbeteren . Wie weet gaat het deze keer lukken. De zaterdag-crypto was een fluitje van een cent. Mist Jeanne deze ? Jan K maakt mooie foto's waar we van genieten.
    Nog 4 maanden ? te gaan voor jullie. Heel veel plezier en avontuur gewenst,
    X Marijke S

  • 02 November 2013 - 15:21

    Peter En Rian:

    Dit is een heel ander eiland, dan Texel waar wij van de week verbleven.
    Maandag de ergste storm sinds 20 jaar, windkracht 12, was onze spectaculaire belevenis deze week.
    Maar goed ook dicht bij huis kan het goed toeven zijn, lekker Texels lam, bier en kaas van het eiland, dat gaat er prima in en komt er zonder problemen weer uit!!
    Iets te veel regen, maar we hebben tussen de buien door gewandeld en gefietst.
    Dit was de laatste vakantie van dit jaar, kunnen nu weer gaan plannen voor 2014.
    Groetjes Peter en Rian.

  • 04 November 2013 - 10:42

    Ellen Hazebroek:

    In Nederland noemen ze dat overloop diarree , als je dat écht hebt Jan is het zaak van die verstopping af te komen , want die wordt als maar harder . Misschien is het te weinig aan lichaamsbeweging mede een oorzaak en hoe tegenstijdig het ook klinkt dan zal er toch een laxeermiddel aan te pas moeten komen , in elk geval véél drinken en liefst weinig alcohol want dat onttrekt alleen maar vocht .
    Hopelijk zijn jullie beiden weer spoedig geheel hersteld en gaan jullie de komende 4 maanden fluitend verder .
    Gisteren nog een herfsttoernooi gehad dat tussen de buien regen en hagel verspeeld is , daarna quizzen en kantelen natuurlijk en na een gezamenlijke maaltijd uitbuiken op de bank.......
    Nu is het weer om een erfenis te verdelen , maar dan moet er natuurlijk wel eerst iemand dood willen gaan haha
    Verder niet echt spannende dingen te melden , tenzij jullie het spannend vinden dat Roel de zolderverdieping een facelift aan het geven is en de slaapverdieping nu helemaal vol staat met zooi !
    Groeten en goede reis verder , El

  • 04 November 2013 - 11:23

    Anki Rodermond:

    Ha Jeanne en Jan,

    Als ik zo de reacties lees, zie ik gelukkig dat ik niet de enige ben die af en toe bevangen wordt door enige jaloezie. Wat lijkt mij dat Madagascar geweldig, vooral die vreemde dieren spreken enorm tot mijn verbeelding. Daar zou ik ook wel wat enig lichamelijk ongerief voor over hebben.
    Hier is de herfst definitief ingetreden. Het regent nu vreselijk, het is koud en onaangenaam buiten. Nederland heeft last van een Zwarte Pietencrisis, Jan Nagel laat weer volop van zich horen, Erwin Olaf heeft een mooie koningsmunt gemaakt en de PVV zou godbetert 33 zetels krijgen als er nu verkiezingen zouden zijn. In Batenburg blijft alles eender, hoewel voor ons is er toch wel wat veranderd. vorige week heb ik samen met mijn broer Mauds hele hebben en houen naar Engeland gebracht. De kar van Bon zat vol. Vijf koffers kleren, twee tassen sieraden, brommer, meubels van alles. Het was erg gezellig moet ik zeggen en geweldig om zo'n blij kind te zien. Ze heeft dan ook werkelijk geboft, twee erg leuke kamers een keuken en een badkamer op het estate en dan ook nog voor een schijntje al helemaal volgens Engelse maatstaven. Maar ja, wij zitten hier nu wel een beetje kalig zonder Maud. Gelukkig komt ze met Kerst en ik ga er met Sinterklaas ook even heen. Dat kan vrij makkelijk want ik
    heb vier dagen achter elkaar vrij.
    Dat jullie alweer twee maanden weg zijn! Maar jullie mogen nog vier maanden! Geniet ervan en ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

    Liefs,
    Anki

  • 04 November 2013 - 11:23

    Anki Rodermond:

    Ha Jeanne en Jan,

    Als ik zo de reacties lees, zie ik gelukkig dat ik niet de enige ben die af en toe bevangen wordt door enige jaloezie. Wat lijkt mij dat Madagascar geweldig, vooral die vreemde dieren spreken enorm tot mijn verbeelding. Daar zou ik ook wel wat enig lichamelijk ongerief voor over hebben.
    Hier is de herfst definitief ingetreden. Het regent nu vreselijk, het is koud en onaangenaam buiten. Nederland heeft last van een Zwarte Pietencrisis, Jan Nagel laat weer volop van zich horen, Erwin Olaf heeft een mooie koningsmunt gemaakt en de PVV zou godbetert 33 zetels krijgen als er nu verkiezingen zouden zijn. In Batenburg blijft alles eender, hoewel voor ons is er toch wel wat veranderd. vorige week heb ik samen met mijn broer Mauds hele hebben en houen naar Engeland gebracht. De kar van Bon zat vol. Vijf koffers kleren, twee tassen sieraden, brommer, meubels van alles. Het was erg gezellig moet ik zeggen en geweldig om zo'n blij kind te zien. Ze heeft dan ook werkelijk geboft, twee erg leuke kamers een keuken en een badkamer op het estate en dan ook nog voor een schijntje al helemaal volgens Engelse maatstaven. Maar ja, wij zitten hier nu wel een beetje kalig zonder Maud. Gelukkig komt ze met Kerst en ik ga er met Sinterklaas ook even heen. Dat kan vrij makkelijk want ik
    heb vier dagen achter elkaar vrij.
    Dat jullie alweer twee maanden weg zijn! Maar jullie mogen nog vier maanden! Geniet ervan en ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

    Liefs,
    Anki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanne en Jan

Na diverse verre reizen gemaakt te hebben, vieren we Jan zijn pensionering met een reis van een half jaar over het zuidelijk halfrond.

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 34330

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Zuidelijk halfrond

Landen bezocht: