de lemuren - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Jeanne en Jan Brik - Kop - WaarBenJij.nu de lemuren - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Jeanne en Jan Brik - Kop - WaarBenJij.nu

de lemuren

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Jan

17 Oktober 2013 | Madagascar, Antsirabe

Gisteren (woensdag 16) en vanmorgen in nat.park Kirindy geweest om kennis te maken met de lemuren. Beesten ( beter gezegd beestjes) die alleen op Madagaskar voorkomen. Dit was een van de redenen waarom we graag naar Madagaskar wilden gaan. Goed begaanbare zandweg van 70 km. waarvoor in dit droge seizoen o.i. niet persé een 4x4 nodig was maar met gewone auto's doen ze het niet. Geslapen in een vrij primitieve "ecolodge" waar vanuit we met een gids twee wandeltochten hebben gemaakt op zoek naar de lemuren. Dat is goed gelukt. Als eersteeen heel bijzondere dier, de fossa, gezien. Een soort van kleine poema die alleen in Madagaskar voorkomt en ook daar zeldzaam is. Die kwam echter gewoon in de buurt van het kamp neuzen. Lijkt inderdaad echt op een kleinere uitvoering van de poema maar is nog wel in staat om geiten e.d. te verschalken. In het dicht begroeide bos valt het , zeker in het donker, niet mee omde lemuren, of andere beesten, te ontdekken." Zie ik nu twee oogjes oplichten of zijn dat twee sterren, lijken twee oogjes, nee zijn toch de sterren, enz. Ongelooflijk wat zo'n gids dan allemaal ziet en het voor elkaar krijgt dat we toch enkele geslaagd foto's kunnen maken. Beetje jammer was dat ik flink last had (heb) van diarree. Ik vroeg me even af hoe je diarree ook alweer spelt maar dat regelt het tablet tegenwoordig allemaal. Anders had ik waarschijnlijk een uitdrukking met 7 kleuren moeten gebruiken. Vanwege dit ongemak 's morgens reeds terug gegaan naar de bewoonde wereld. Daar kan ik wat makkelijker uitzieken dan in een warm hutje en eten wat de pot schaft. Hoop bij dit verslagje wat foto 's van de lemuren te kunnen plaatsen. Onderweg langs de Boabab alleé gekomen. Een stukje waar de enorme baobabbomen het landschap domineren en ergens zo op een rijtje staan dat het inderdaad een laantje lijkt. De meeste grote baobabs zijn echter honderden zo niet duizend of meer jaar oud. Toen werden hier nog geen botanische tuinen aangelegd. Morgen moeten we eerst weer twee dagen dezelfde route terugrijden voordat we de tocht naar het zuiden kunnen beginnen P.S. Spreuk van de week. Ik bestel vanavond , de diarree is bijna over, toch maar een pilsje. Jeanne zegt"zou je dat wel doen" Ik zeg"als ik vannacht toch drie keer naar de wc moet ( ik zei het eerlijk gezegd iets anders) dan toch liever van het bier dan van de spinazie"

  • 17 Oktober 2013 - 20:42

    Jeanne:

    Beste volgers,
    Ik heb hier te maken met een man met diaree en een chauffeur met kiespijn. Ik probeer het allemaal een beetje werkbaar te houden en zelf toch nog wat plezier te beleven. Zo'n reis is af en toe net werken :-)
    Nee, ondanks kleine ongemakken hebben we het goed. Om met Gerard van Maasakkers te spreken: Het kum zoals het kum en het gaat zoals het gaat......Het wordt binnenkort denk ik tijd voor een fotootje van onszelf op de site. Kunnen jullie met eigen ogen aanschouwen hoe we ervoor staan.
    We zijn blij met jullie reacties, dat verkleint de afstand een beetje. Groet, Jeanne

  • 21 Oktober 2013 - 17:08

    Rudi:

    Leuk die conversatie tussen jullie: ik zie het voor me en hoor jullie stemintonatie :-)
    Hoop dat het snel overgaat, want het is geen pretje en te lang is ook niet goed ... Goed drinken Jan, daar heb je dan wel gelijk in! Veel vocht. Welk vocht kan je over redetwisten, dat wel ...
    Knuffel, Rudi

  • 22 Oktober 2013 - 08:35

    Gabrielle:

    Bij diarree moet je goed blijven drinken, dus een biertje moet kunnen (zodra je er weer zin in hebt)
    Wat een prachtige foto's! En een leuk verhaal

  • 22 Oktober 2013 - 11:54

    Thieu Hoeken:

    Jan en Jeanne,

    ben benieuwd naar de foto"s. van die Maadagakar fauna.
    Verder neem ik toch aan spinazie en bier. allleen bier zou ik niet vinden Jeanne.

    Thieu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanne en Jan

Na diverse verre reizen gemaakt te hebben, vieren we Jan zijn pensionering met een reis van een half jaar over het zuidelijk halfrond.

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 34326

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 28 Februari 2014

Zuidelijk halfrond

Landen bezocht: