We hebben het blijkbaar verdiend - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jeanne en Jan Brik - Kop - WaarBenJij.nu We hebben het blijkbaar verdiend - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jeanne en Jan Brik - Kop - WaarBenJij.nu

We hebben het blijkbaar verdiend

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jeanne en Jan

09 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Gelijk na de grensovergang Krugerpark weer ingereden. Waarschijnlijk voor de laatste keer in ons leven dat we zuidelijk Afrika bezoeken en we willen deze laatste kans op twee dagen "jagen" niet missen. Het is er trouwens los van de beestenboel heerlijk kamperen en we kunnen alle vuile was in de machine stoppen. Zondagochtend nog een flink stuk gereden maar verder niets bijzonders gezien. Maandag toch maar weer om 5 uur op om tegen half 6 de poort uit te kunnen. Wederom niet veel bijzonders gezien tot ruim na 10en. Toen hadden we dus al bijna 5 uur rondgetoerd en een redelijk houten kont Redelijk dicht bij het kampement staan twee auto's stil en blijkt er een dode impala in een boom te hangen. Duidelijk de prooi van een luipaard. Het enige grote ( zeldzame) beest dat we nog niet gezien hadden en waar we het al regelmatig over gehad hadden dat we die als enige nog misten. Stil blijven staan dus aan de kant van de weg want die komt vast een keer opdraven. Dit alles met de houding van "Al duurt het tot vanavond 6 uur maar hebben zullen we hem" Hoefden gelukkig niet zo lang te wachten. Na een klein uurtje sprong hij tevoorschijn en de boom in. Jammer genoeg zaten er vrij veel takken voor maar toch enkele goede foto's kunnen scoren. Jammer genoeg verdween hij ook weer snel en na nog ruim twee uur wachten hielden we het maar voor gezien. Misschien rijden we er morgenochtend nog even langs als we het park gaan verlaten in de hoop dat hij dan thuis is. Hij heeft in ieder geval voor zeker meerdere dagen vlees op de plank. Dit deel van de reis is met deze laatste score nu echt helemaal geslaagd.De andere ochtend inderdaad om half 6 terug. Snel de 20 km. gereden maar er waren ons al twee auto's voor. Die moeten de maximaal toegestane snelheid van 50 per uur ruimschoots hebben overschreden. Meneer of mevrouw luipaard bleek thuis te zijn en lag met volle buik uit te rusten op de takken van de boom. Mooi om te kunnen zien wat er nog over was van de impala nog over was.De luipaard had zeker een half beest op en leek niet van plan veel actie te gaan ondernemen. Gelukkig maar trouwens want zodra hij de boom uit zou gaan was hij in het struikgewas never nooit meer te zien. Weer wat mooie foto, s kunnen maken die helaas door alle voorhangende taken moeilijk echt heel scherp te krijgen waren. Daarna Krugerpark uit voor de eerste etappe richting vliegveld. Na een heel mistige bergpas genomen te hebben overnacht in een leuk klein plaatsje "Dullstroom" dat bekend staat als paradijs voor forelvissers. 's Avonds forel gegeten en voor de variatie ook eens een keer als ontbijt. Gerookte forel met twee gebakken eieren, aardappelkoeken, soort rettich salade en jam. Wel heel bijzonder dat die combinatie op nuchtere maag nog smaakt ook. Slapen vannacht in nu backpackerslodge maar zitten nu in nabijgelegen luxe hotel lekker van Wifi te genieten. Morgen om 10 uur vertrekken we naar Madagascar.

• 09 Oktober 2013 - 18:17

Carlita:

Wat een mooie verhalen en mooie foto's. Truc van paspoort onder mijn jurk kende ik nog niet maar voorlopig heel terecht 2-0 voor Jeanne.
    Zie graag de foto's van Madagaskar met de lemuren!

• 09 Oktober 2013 - 19:27

Floor:

Wat gaaf allemaal...... Ik geniet van jullie verhalen!!! Heerlijk, wacht in spanning af op het volgende verhaal....
    Dikke kus, Floor

• 09 Oktober 2013 - 20:10

Peter En Rian:

Dit was een mooi begin van jullie "wereldreis".
    Nu op naar Madagascar, daar wacht jullie vast ook mooie/ spannende avonturen, we lezen weer graag mee.
    Groetjes Peter en Rian

• 10 Oktober 2013 - 12:27

Joke Van Der Vorst:

Hallo Jeanne en Jan,
    Je hebt niet voor niets de hele bloody hotte zomer doorgewerkt, Jeanne!
    Wat een reis! En dan zo riant veel tijd dat je niet ELKE minuuut nuttig hoeft te besteden maar dat je ook nog tijd luierend kunt doorbrengen, beetje lezen en lummelen, uitrustem of wachten op beter weer.
    Keileuk om te lezen allemaal!
    Ik verbaas mij over de foto's: zo immens groot en levensecht (haha) als de beesten in beeld zijn.
    Ben JIJ zo'n goeie fotograaf, of je geliefde?
    Dag!
    Doe maar lekker voort zo!